cum să te automotivezi

Cum să te Automotivezi (Chiar și Atunci Când nu Mai ai Nici un Chef)?

„Cu cât mai mult transpiri în timpuri pașnice, cu atât mai puțin sângerezi în timpuri de război”

                                    (Steve Chandler)

Când suntem fericiți, vedem fericirea în lume. Când suntem triști, vedem tristețea. Suntem ceea ce vedem.

Lumea e reflecția modului nostru de a o privi. Nu contează că afară e trist sau posomorât, dacă soarele strălucește mereu în tine.

Nici măcar nu mai contează dacă e frig sau cald, atâta timp cât căldura trăiește în tine.

Există însă și perioade în viața fiecărui om în care ne simțim nemotivați, lipsiți de energie și poftă de viață. Fiecare are motivele lui, fie că unul din planurile sale a eșuat, fie că o persoană în care își pusese speranțele viitorului a decis să aleagă alt drum sau fie că a pierdut direcția în viața lui.

Oricare ar fi motivul, există o singură cale de scăpare: auto-motivarea.

Nu cunosc o metodă mai eficientă de a te ridica mai sus decât ai fost decât motivarea permanentă.

Unii o numesc auto-amăgire, alții cred că asta nu are nici un rost. La mine întotdeauna a funcționat.

Încă de mic copil, în mintea mea, exista o singură frază care mă ridica de jos de fiecare dată când simțeam că am ajuns la limita puterilor și aceasta suna cam așa: „Nu știu cum și nu știu prin ce metode, dar va veni ziua când voi ajunge acolo unde îmi dorești”.

Dacă îmi știam unde îmi doream să ajung atunci? Nu. Dar am știut întotdeauna că am să ajung un om demn de admirat, fericit cu sine și cu cine este.

Mai am multe de muncit până acolo, dar știu care e destinația mea. Și totuși:

 

Ce Înseamnă Să Te Automotivezi?

Ei bine, de auto-motivare am aflat și eu pentru prima oară acum doi ani din cartea lui Steve Chandler „100 de metode de a te motiva singur”.

Deși am făcut acest lucru întotdeauna, fără a ști cum se numește, de fapt, acum pot da o definiție a acestui concept:

A te auto-motiva înseamnă a fi obiectiv față de tine și acțiunile tale, dar a ști să te ierți, accepți și iubești în continuare pentru ceea ce ești.

Din experiența mea există o cauză primordială care determină stările depresive și perioadele lipsite de energie, aceasta este nerăbdarea.

„Nerăbdarea, spune Louise Hay, este împotrivirea la a învăța și la a ne schimba. Atunci când dorim ca totul să fie făcut acum și complet, nu ne dăm de fapt timp să învățăm lecția care vine cu problema pe care am creat-o”.

Cu toții ne confruntăm cu această problemă, ne dorim totul ACUM, cu cât mai puțin efort și cât mai puțină implicație.

Eu mi-am ales drept aliat nerăbdarea o bună parte din viață și aș fi o ipocrită să zic că am reușit să pun capăt prieteniei noastre până acum, ea mă mai vizitează și azi uneori, trezind în mine copilul ce vrea TOTUL ACUM.

Atunci când înțelegi că nimic nu se obține gratuit, fără efort și perseverență ești un om cu adevărat inteligent emoțional.

 

Care Sunt Consecințele Nerăbdării?

Ei bine, nerăbdarea nu trece fără a lăsa urme prin viața noastră. Iar cea mai grea urmă pe care o lasă din păcate este pierderea încrederii în sine.

Atunci când pierzi încrederea în tine ești ca un copil, care bazându-se în totalitate pe părintele lui, și văzând că aceasta îi provoacă durere, trăiește o dramă pe care o neagă în subconștientul lui permanent.

La fel e și cu noi, ne punem speranțele în noi, apoi din lipsa de răbdare, ne simțim trădați și începem să ne urâm.

Eu am trăit aceste emoții de multe ori în viața mea. Deși aparent sunt un om calm, în mine fierb cei mai mari vulcani.  🙂

Am învățat greu lecția răbdării. Am învățat greu că merit să mă iubesc pe mine și atunci când greșesc, și atunci când reușesc să obțin ceea ce-mi doresc. Și excepționala Louise Hay expune atât de clar acest lucru în cartea sa „Poți să îți vindeci viața”:

„Deseori ceea ce noi credem că este urât sau rău despre noi, nu este decât expresia individualității noastre”

Da, noi ne privim prin prisma realizărilor noastre și ne punem etichete. Noi nu ne cunoaștem potențialul, pentru că noi nu știm că dacă astăzi suntem chelneri, mâine putem fi actori la Hollywood.

Nu e o glumă, e viața unor personalități marcante care au știut întotdeauna cine sunt și unde pot ajunge.

 

Care Este Primul Pas Spre Automotivare?

De fiecare dată când avem o problemă avem tendința de a fugi la cineva pentru a ne plânge.

M-am întrebat de multe ori de ce oamenii când se simt rău nu apelează, în primul rând la ei. Oare există cineva care ar înțelege mai bine ceea ce simți? Marele Jung spunea că:

„A trăi într-o permanentă fugă de sine este un lucru trist, iar tolerarea propriei persoane pretinde o serie de virtuți creștine care ar trebui aplicate într-un asemenea caz asupra propriei persoane: răbdare, iubire, credință și speranță”

Eu cred că aceasta e explicația perfectă: e mai ușor să îi lași pe alții să te tolereze, pentru a-ți dovedi ție că și tu o poți face.

Să mergi la alții să îți rezolve ție problemele nu e niciodată soluția perfectă, decât dacă nu discutăm aici de ajutor specializat.

Eu asta am făcut mai toată viața: am alergat la cine mi-a fost mai aproape pentru a mă plânge de problemele mele, am căutat soluții în locuri nepotrivite și de multe ori am fost mai dezamăgită că nu am auzit ceea ce aș fi vrut să aud, că nu mi s-a spus ceea ce mi-aș fi dorit să mi se spună.

Am aflat de curând un lucru excepțional în timpul lecturii unei cărți (din păcate nu-mi mai amintesc cine era autorul) că fiecare om căruia i te vei plânge și îi vei spune problemele tale nu a fi capabil să îți dea decât sfaturi rezultate din experiența lui de viață.

Și vai, am avut una din cele mai mari revelații ale vieții mele. Oare nu e adevărat?

Gândește-te puțin: ai acționat vreodată cum te-a sfătuit cineva drag și te-ai gândit mai târziu că ai fi putut proceda altfel? Eu da, și nu o dată.

Am înțeles că mi-am lăsat de prea multe ori viața guvernată de alții, am înțeles că am luat de prea multe ori decizii bazate pe experiența altora de viață. Eu nu-mi mai doresc să fac acest lucru. Tu?

 

Confruntarea Cu Fricile Tale – Metoda Eficientă Pentru Obținerea Rezultatelor

Să îți spun că am fost mereu o fricoasă nu ai să mă crezi. Spre deosebire de odată însă acum știu să-mi înving fricile și pentru acest lucru folosesc o singură metodă: mă confrunt cu ele, fac ceea ce mi-e frică cel mai mult să fac.

În psihoterapie, pacienții cu fobii, sunt tratați printr-o singură metodă: tehnica imersiunii, aceasta implică confruntarea directă și brutală a pacientului cu situația anxioasă fără ca acesta să aibă posibilitatea să iasă din aceasta.

Eu cred că, cu adevărat, aceasta este cea mai eficientă metodă.

Îți zic de ce, dacă ai o frică imensă de înălțime afirmațiile pozitive nu te vor trata, să zbori cu parașuta este o metodă mult mai eficientă.

În timpul confruntării cu ceea ce te sperie ai posibilitatea să rămâi tu cu tine și să îți dai seama că de fapt nu te sperie faptul însuși, ci gândul la o consecință gravă.

  • Nu te sperie zborul cu avionul, ci gândul că ai putea cădea și face un accident.
  • Nu te sperie frica de a vorbi în public, ci gândul că ai putea fi neacceptat și criticat de cei din jur.
  • Nu te sperie păianjenii, ci frica de durere pe care ți-o pot provoca aceștia.

Eu am descoperit aceste gânduri profunde ale fobiilor mele și acum când am ocazia să înfrunt una din fricile mele nu o ratez.

Cineva mi-a spus că am făcut din viața mea o luptă cu mine, da, dar dacă nu mă provocam continuu nu aș fi fost astăzi cu mult mai sus decât eram acum câțiva ani – o fetiță speriată și anxioasă.

Eu știu unde am ajuns și ce eforturi am făcut pentru a fi azi aici și știu unde îmi doresc să ajung și cât mai am de muncit.

Dacă îți dorești cu adevărat să alungi perioada de tristețe și depresie acută din viața ta ai oportunitatea să o faci, în fiecare zi: provocându-te mereu și mereu la experiențe noi.

Andreea Marin, o femeie puternică pe care o admir, a răspuns foarte frumos la întrebarea dacă nu a trecut printr-o depresie în urma divorțului de Ștefan Bănică Jr., ea a spus foarte încrezută că: „Eu nu am timp pentru depresii, am lucruri mult mai importante de făcut pentru viitorul meu.”

Te-ai gândit vreodată cât timp din vița ta îți ia o depresie? Oare nu ar fi mai rațional să ne utilizăm timpul cu folos, reprofilându-ne de fiecare dată când e nevoie?

Vreau să știu tu cum te automotivezi, ce metode folosești?

Te aștept cu un comentariu mai jos.

 

Te salut,

Eugenia.

Descarcă gratuit

ebook-ul "O călătorie în trei"

 

Să alegi doar cu inima, nu este suficient.
 
Să alegi doar cu mintea – nici atât.

Și asta pentru că fiecare dintre acestea,

alese separat, ne pot distruge.
 
O călătorie în trei - Tu, Mintea și Inima ta -

asta este cea mai importantă călătorie

pe care ființa umană o are de făcut.
 
Introdu mai jos adresa ta de email

și haide să începem acest drum împreună.
Prenume
Email

0 comments on “Cum să te Automotivezi (Chiar și Atunci Când nu Mai ai Nici un Chef)?Add yours →

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *